Závěrečné práce žáků 9. tříd

Od letošního školního roku jsme zahájili systém, kdy každý žák 9. třídy zpracovává ve dvojici se svým spolužákem závěrečnou práci.
Vše začne vyvěšením témat prací téměř ze všech předmětů. Žáci si sami zvolí dvojice, ve kterých chtějí spolupracovat a zvolené téma jdou nahlásit učiteli, který ho vypsal. Počet prací u každého vyučujícího je omezen a to nutí žáky prokázat schopnost včasné a zodpovědné volby. Celkový počet témat ovšem převyšuje bezpečně počet dvojic žáků, takže si každý může vybrat vhodné téma podle svého učebního zaměření.
Příslušný učitel s dvojicí žáků probere představy a podrobnosti o dané práci a je žákům konzultantem v průběhu celé tvorby práce. Práce je obvykle zpracována v elektronické podobě, existují samozřejmě vyjímky, například vlastní originální tvorba ve výtvarné výchově, kdy je výsledek práce v jiné podobě. Výsledek a průběh práce žáků je také zohledněn učitelem do klasifikace z daného předmětu.
Nejlepší práce žáci před koncem školního roku sami prezentují ve vymezeném časovém rozsahu shromážděným žákům 8. tříd a učitelům. Procvičí si tak další do života potřebnou schopnost, umět svou práci popsat před větším publikem.






